Sunday, March 4, 2012

ឥរិយាបទ ៤ បែប​​បង្ហាញ​​ការ​​មិន​​ពេញ​​ចិត្ត​ចំពោះ​​ការងារ





ដោយៈ សំអាន
អត្ថបទដកស្រង់ចេញពី Organizational Behavior 


អ្វីជាការពេញចិត្តចំពោះការងារ?

ជាឥរិយាបទទូទៅ របស់បុគ្គលចំពោះ ការងាររបស់ខ្លួន។ វាជាបណ្តុំ នៃអារម្មណ៍ និងទស្សនៈ នៃ​បុគ្គល ចំពោះការងារ។  ភាពផ្ទុយនៃ ភាពមិនពេញចិត្ត មិនភាពពេញចិត្តឡើយ ប៉ុន្តែជាភាព​គ្មាន​ការពេញចិត្ត។  បានន័យថា យើងមិនអាច ធ្វើឲ្យបុគ្គលម្នាក់ ពេញចិត្តទាំងស្រុងឡើង ប៉ុន្តែ​យើង​អាចកាត់បន្ថយភាព មិនពេញ ចិត្តរបស់គាត់។

ហេតុអ្វីត្រូវស្វែងយល់ពីការមិនពេញចិត្តរបស់និយោជិក

បើនិយោជិកពេញចិត្ត ផលិតភាព ភាពស្មោះត្រង់ និង ការខិតខំ​ដើម្បីអង្គភាពមាន​លក្ខណៈ​ល្អ​ប្រសើរ។ ផ្ទុយមកវិញ
  • បើនិយោជិកមិនពេញចិត្ត ផលិតភាពអាចនឹងធ្លាក់ចុះ
  • បើនិយោជិកមិនពេញចិត្ត អតិថិជនក៏អាចមិនពេញចិត្តដែរ
  • បើនិយោជិកមិនពេញចិត្ត អត្រាអវត្តមាន ឬ ការយឺតយ៉ាវនិងកើនឡើង
  • បើនិយោជិកមិនពេញចិត្ត អត្រាលាលែងការងារនឹងកើនឡើង

ឥរិយាបទ បង្ហាញពីការមិនពេញចិត្តចំពោះការងារ


ការចាកចេញ
ជាឥរិយាបទសំដៅទៅ ការ​ចាក​​ចេញពី​ការងារ។ ឧទាហរណ៍​ដូច​ជា ការរក​តំណែង​ថ្មី ការងារ​ថ្មី  ឬ​លាលែង ពី​ការងារ។

សម្លេង
ព្យាយាម​យ៉ាង​សកម្ម និង បែប​ស្ថាបនា ដើម្បី​កែប្រែ​ស្ថានភាព ដូច​ជា ឲ្យ​យោបល់​ដើម្បី​កែ​លម្អ ពិភាក្សា បញ្ហា​ជាមួយ​ថ្នាក់លើ ចង​ជាក្រុម​ដើម្បី​ពិភាក្សា។ល។

សម្ងំ
រងចាំ ដោយ​មាន​ភាពសុទិដ្ឋិ​និយម ប៉ុន្តែ មិនធ្វើ​សកម្មភាព​ណា​មួយ ឲ្យ​បរិយាកាស ស្ថានភាព​មាន​ភាពល្អ​ប្រសើរឡើង ដូចជា​ព្យាយាម​ការពារ​អង្គភាព​ពីការរិះគន់​​ពីខាង​ក្រៅ ជឿជាក់​ថា​​ថ្នាក់លើ និង អ្នក​ដឹកនាំ​កំពុង​តែធ្វើ​កិច្ចការ​ដែល​ត្រឹមត្រូវ។

បណ្តោយ ឬលែងខ្វល់
លែងខ្វាយខ្វល់ ហើយ ទុកឲ្យស្ថានភាពកាន់តែអាក្រក់ ឬធ្ងន់ធ្ងរឡើង ដូចជាឧស្សាហ៍ចូល​ធ្វើ​ការយឺត យ៉ាវ លែងខំប្រឹង មិនខ្វល់ពីការធ្វើខុស ។ល។

ចាកចេញ និងលែងខ្វល់ ជាឥរិយាបទដែលមានឥទ្ធិពលលើការបំពេញការងារដូចជា ផលិតភាព អវត្តមាន និង ការលាលែង។ សម្លេង និង សម្ងំ ជាឥរិយាបទមានលក្ខណៈស្ថាបនា ដែលពេលខ្លះ​ជួយឲ្យបុគ្គលទាំងនោះ អត់ធ្មត់ ទៅនឹងស្ថានភាពមិនសមប្រកប ឬ​ការលម្អលក្ខខណ្ឌការងារ​ឲ្យ​បានប្រសើរឡើង។


វិធានការណ៍ដោះស្រាយចំពោះ​ការមិនពេញចិត្តចំពោះការងារ

ការងារដែលមានសម្ពាធផ្លូវចិត្ត
បន្ថយការដាក់សម្ពាធផ្លូវចិត្ត ដូចជា ការគម្រាមបណ្តេញចេញ ឬ កាត់បន្ថយអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗ  ការប្រើឲ្យធ្វើការ ដែលមានលក្ខណៈបុគ្គល ការផ្តល់ការងារដែលត្រូវប្រឈមមុខនឹងអ្នករួមការងារ ជាមួយគ្នា ជាដើម។ ផ្ទុយមកវិញ អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវផ្តល់ការលើក ទឹកចិត្ត ជំរុញឲ្យមានការ​ពិភាក្សា​ផ្ទាល់  ពន្យល់ឲ្យយល់ពីស្ថានភាព និងគោលបំណងរបស់អង្គភាព ឲ្យបានច្បាស់លាស់។

ការផ្តល់លាភសក្ការៈ
ត្រូវផ្តល់លាភសក្ការៈ ដូចជាប្រាក់ខែ ប្រាក់រង្វាន់ និង អត្ថប្រយោជន៍ឲ្យមានលក្ខណៈសមភាព ទៅ​តាម មុខតំណែង បន្ទុកការងារ និង ចំណេះដឹង ឬជំនាញ។ ការផ្តល់ឲ្យនេះ ក៏ត្រូវថ្លឹងថ្លែង ជាមួយ​នឹងការផ្តល់ ឲ្យពីអង្គភាពផ្សេង ឬក្រៅ កុំឲ្យមានគម្លាតឆ្ងាយពីគ្នាពេក ពីព្រោះ​ថានិយោជិក តែង​ថ្លឹងថ្លែងអ្វីដែលគេ ទទួលបានជាដំបូងធៀបនឹងអ្នករួមការងារ បន្ទាប់មកធៀបនឹងអ្នកដែល​គេ​ស្គាល់​ដូចជាមិត្តភក្តិ សាច់ញាតិ អតិថិជន ជាដើម។

លក្ខខណ្ឌការងារសមស្រប
កែលម្អ​លក្ខខណ្ឌ​ការងារ​ឲ្យ​បាន​ប្រសើរ​ឡើង​ ដូច​ជា​បង្កើត​បរិយាកាស​ឲ្យ​អ្នករួម​​ការងារ​មាន​​កិច្ច​សហការ ដោយ​ពង្រឹង​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​របស់​បុគ្គលិក និង​កាត់​បន្ថយ​ជម្លោះ​តួនាទី។ លើក​​កម្ពស់​ការ​គោរព​គ្នា​ទៅវិញ​ទៅមក ហើយ​កាត់​បន្ថយ​ការ​រើងអើង លើភេទ ជាតិ​សាសន៍ អាយុ ទស្សនៈ ប្រវត្តិ​ផ្ទាល់ខ្លួន បញ្ហា​បុគ្គល កាយ​សម្បទា។ល។  ពិចារណា​អំពី​​ការ​ចល័ត​​ការងារ​​ពី​កន្លែង​​ផ្សេងៗ​គ្នា​ក្នុង​អង្គភាព កុំឲ្យ​មាន​ច្រំដែល​រាប់ឆ្នាំ ដែល​ធ្វើឲ្យ​ធុញ​ថប់​​ចំពោះ​ការងារ។ លើស​ពីនេះ អង្គភាព​ត្រូវបង្កើន​ធនធាន​ដែល​ជាតម្រូវការ​ចាំបាច់​របស់​អង្គភាព​ផងដែរ ដូចជា ការ​បំពាក់ បច្ចេក​វិទ្យា​ឲ្យ​បាន​ល្អ​ជាង​មុន ការ​បំពាក់​សម្ភារៈ​ប្រើប្រាស់ និង​ការផ្គត់ផ្គង់​សេវា​​ពាក់ព័ន្ធ​ឲ្យ​បាន​​ប្រសើរ ឡើង។

ការផ្តល់ការងារ និង តម្លើងតួនាទី
ត្រូវផ្តល់ការងារឲ្យស្របទៅតាមសមត្ថភាព ជំនាញ បទពិសោធន៍ និង បុគ្គលិកលក្ខណៈ​ដែល​និយោជិកមាន។  ការតម្លើង តួនាទីទៀតសោត ត្រូវធ្វើឡើងដោយមានលក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ​ច្បាស់​លាស់​នឹងត្រឹមត្រូវ។

ការលើកទឹកចិត្ត
ការសរសើរពីថ្នាក់លើ ជាកម្លាំងជម្រុញយ៉ាងសំខាន់ ដែលធ្វើឲ្យនិយោជកពេញចិត្ត និងខិត​ខំ​បំពេញ​ការងាររបស់ខ្លួន។ ការសរសើរ ត្រូវមានភាពស្មោះត្រង់ និង ពិត បើមិនដូច្នោះ វាក្លាយ​ទៅ​ជាការភូតកុហក ការបញ្ឆោត ឬជាការឌឺដងទៅវិញ។  ការលើក​សរសើរនេះផងដែរ គួរធ្វើឡើង ដោយ​លក្ខណៈស្មើភាព រវាងនិយោជិកដទៃ ដើម្បីកាត់បន្ថយការច្រណែនគ្នា៕